Petrolejový tlakový varič MEVA BAT mosadz Československo

Kód: 5441464857413
Vypredané
Neohodnotené
Značka: MEVA
€68,75 €56,82 bez DPH
Vypredané

Československý cestovný skladací varič na petrolej vyrobený z mosadze v pôvodnom prepravnom drevenom boxe .

Detailné informácie

Podrobný popis

Petrolejový tlakový varič MEVA BAT mosadz Československo

  • jednohorákový tlakový varič na petrolej (nazývaný tiež kerozín / kerosén)
  • servisné príslušenstvo
  • papierový manuál nemusí byť súčasťou (ilustrační foto)
  • funkčnosť nezistená (určené pre zberateľské a dekoratívne účely)
  • nepoužité dlhodobo skladované uloženky (mosadz môže byť matne zašla-možné rozleštiť)

Výrobca: MEVA

Hmotnosť balenia: cca 2,4kg

Rozmer balenia: cca 22 x 26,5 x 12,5 cm

Rozmer variča v zloženom stave:

  • výška 23 cm
  • priemer 21 cm

Vyrobené v Československu

Návod na obsluhu PETROLEJOVÝCH TLAKOVÝCH VARIČOV značky Meva

V našom národnom podniku vyrábame niekoľko druhov petrolejových tlakových varičov (skratka PTV), ktoré možno v zásade rozdeliť na pevné, určené pre domácnosť a na skladacie, určené na turistiku. Obom varičom je možné montovať horák hlučný alebo nehlučný. Po zostavení skladacieho variča je obsluha všetkých druhov rovnaká. Pri zostavovaní variča venujeme pozornosť hlavne tesneniu v zaisťovacej matici a riadnemu dotiahnutiu horáka.

Palivo:

Vo variči smie byť spaľovaný len čistý, s ničím nezmiešaný petrolej. Pre istejšiu funkciu variča odporúčame petrolej filtrovať cez jemné sitko alebo handričku. Používanie iného paliva je zakázané a zdraviu nebezpečné.

Príprava a zapálenie:

Odskrutkujeme krídlový uzáver a nádržku naplníme asi do troch štvrtín čistým petrolejom. Po kontrole gumovej tesničky naskrutkujeme opäť krídlový uzáver, riadne utiahneme a presvedčíme sa, či je povolený odvzdušňovací ventil. Prepichovacou ihlou prečistíme trysku, presvedčíme sa, že v blízkosti nie sú žiadne horľavé látky a na misku nalejeme lieh, ktorý zapálime. Horák musí byť riadne predhriaty. Preto pri predhrievaní chránime varič pred vetrom a prievanom. Pri dohorievaní liehu uzavrieme odvzdušňovací ventil a asi 10 ráznymi ťahmi pumpičkou napumpujeme do nádržky vzduch. Od dohorievajúceho liehu sú zapálené petrolejové pary, unikajúce tryskou. Ak sa tak nestane, je nutné pary okamžite zapáliť pripravenou zápalkou. Nehlučný horák je opatrený zapaľovačom. Pri tomto horáku počkáme až všetok lieh v miske vyhorí a až potom uzavrieme odvzdušňovací ventil a pumpujeme. Petrolejové pary sa vznietia od plamienka zapaľovača, ktorý horí ešte asi 1 minútu po tom, keď už lieh na miske vyhorel. Práve popísaný postup je nutné dodržať preto, aby sa vznietili petrolejové pary, unikajúce otvory po obvode dierovaného klobúčika. Zapálenie pár vo vnútri klobúčika má za následok jeho prepálenie. Správna funkcia variča sa prejaví modravým, nesvietivým plameňom. Biely, čadivý plameň je známkou nesprávneho spaľovania a príčinu hľadáme v zanešenej tryske alebo v nedostatočnom predhriatí horáka. Pri opakovanom predhrievaní necháme varič vychladnúť, pretože nalievanie liehu na rozpálenú misku je krajne nebezpečné.

Regulácia plameňa a zhasenie:

Výkon variča je závislý od tlaku v nádržke. Ak chceme výkon zvýšiť pripumpujeme niekoľkými ťahmi pumpičky vzduch. Naopak, odpustením vzduchu z nádržky (odvzdušňovacím ventilom) tlak klesne a výkon variča sa zníži. Ak sa vzďaľujú u nehlučného variča plamienky od hrán otvorov klobúčika, je varič prepumpovaný a je nutné tlak znížiť. Ak chceme varič zhasnúť, povolíme odvzdušňovací ventil, vypustíme vzduch z nádržky a varič zhasne. Odvzdušňovací ventilček necháme povolený vždy, ak je varič zložený a pripravený na prepravu.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Len registrovaní užívatelia môžu pridávať články. Prosím prihláste sa alebo sa registrujte.

Nevypĺňajte toto pole: